~@##$_a day with full of grievous_$##@~






my beloved grandma..!!







assalamualaikum semua...!!
korang apa khabar???
hope u allss heppy alwayss....
aku not in a good mood actually...
after recieved a bad news...='(

hari thursday tepat jam 4.00 a.m..
seorang wanita yang aku segani
dan yang aku gelarkan WAN a.k.a nenekku
gambar
bernama kamariah bt saad
pergi meninggalkan kami sekeluarga
hurrrmmmmmmmmm...uwaaaaaaaaa
sedey gilerw2 doyhhh....!!
apatah lagi ahli2 family aku yang ada kat sana....
lagi pilu...+ sedey teramat sangat...
aku yang jauh nie pon terasa gila2 kehilangan dia...
soobbbb....soobbbbb...ssoooobbbb

seminggu dah berlalu...
aku ditanggalkan family aku..
mama..abah..abang..adik
because nak pergi melawat + jaga WAN
mungkin ALLAH s.w.t lebih sayangkan WAN
dia pergi dahulu tinggalkan kami semua...
WAN sebenarnya telah lama mengidap penyakit kronik..
kencing manis..darah tinggi..n bla.bla.bla
aku pon tak pasti...betoi ke tak..
tapi yang aku tahu semua tulah lahh...
hari tuhh dye dah operate kaki dye..
ingatkan semua dah ok..
rupa-rupanya..penyakit nie silent killer..!
last minute tahu..
ada pendarahan pulak dalam otak...
darah beku lahhh..and bla..bla..bla
mungkin dye dah tak kuat hinggalah WAN hembuskan nafas terakhirnya
pada waktu berikut....='(

aku nak jumpa WAN...!!
4 the last time.....!!
namun apakan daya...
aku jauh...
tak boleh nak pergi..
aku nak tatap wajah WAN 4 the last time...!!
namun...tak boleh...
mungkin WAN sekarang sudah selamat dikebumikan...
i'm still don't believed that she has gone..!
wajah..gerak-geri..percakapan dye stilll terngiang2 dalam kepala

waktu dapat berita nie..
aku baru bangun tido...
hari khamis tuhh...
aku memang lain dari hari biasa..
semua benda aku buad rasa tak kena...
aku sedih...kepala otak aku melayang entah kemana...
aku cuba untuk senyum...ketawa n
buad macam hari biasa aku sekolah
tapi aku tak boleh tahan...
terutama time belajar waktu kimia..
tetiba air mata aku jatuh sendiri..
lebih-lebih lagi..waktu 2 ticer kimia menyakat aku...
maybe kawan2 yang lain fikir benda tuhh main2...
so dyeorang gelak kat aku..
tapi,bagi aku..kata2 cg sangat menenyentuh perasaan aku..
=''''(((((((
sori ticer.....tapi itulah yang aku rasa...
aku dah cuba lindungi air mata aku...
tak taw larr ada kengkawan aku nampak...
so,balik umah...aku cuba epykan diri aku
wiff my prenn atikah aina..lepak2...
cuma sekarang aku rasa lain dari sebelom nie...
tak tahu apa yang aku rasa dengan perasaan aku aku sekarang.......




nampaknya...
entry aku kali nie memang isu yang menyangkut emosi....
walau apa ponn...
semoga roh nenek aku di cucuri rahmat ILAHI
& berada bersama-sama dengan orang yang beriman...
AMINNNN....!!!
i hope i will see her at al-JANNAH akhirat kelak...
AMINNNN....!!!
kaemsamieda...!!^^
wassalam...





kamariah bt saad a.k.a WAN
al-FATIHAH










P/S: still waiting for my family to back home n story panjang2 kat aku the truth story about WAN...=)
LOVE reading..!! LOVE u allss..!! LIKE plezz..!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...